سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش های نانو و ویژگی آن ها

فرش های نانو و ویژگی آن ها

فناوری نانو در زمان ما یکی از فناوری هایی است که به همه بخش های مختلف تکنولوژی وارد شده است. یکی از این بخش ها بخش فرش و بوجود آمدن فرش نانو بوده. فرش های نانو در حال حاضر از جدید ترین و بروز ترین فرش ها به حساب می آیند.

فرش نانو چیست؟

در صنعت فرش از انواع مختلفی از الیاف استفاده می شود که پیدا کردن الیافی که برای پوست حساسیت ایجاد نکند بسیار مشکل است اما با ظهور تکنولوژی نانو در جهان نخ هایی تولید شدند که خاصیت ضد حساسیت بالایی دارند. بکار بردن این نوع نخ ها در بافت فرش ماشینی فرش نانو را بوجود آورد.

در ادامه بعضی از ویژگی های مهم فرش نانو را برایتان  می نویسیم.

ویژگی های فرش نانو

ضد حساسیت:

همانطور که گفته شد پوست انسان در برابر الیاف فرش حساسیت نشان می دهد و این برای کودکان بیشتر اتفاق می افتد. یکی از مهمترین ویژگی های فرش های نانو ضد حساسیت بودن آنهاست که الیاف ضد حساسیت دارند و مشکل حساسیت های پوستی و حتی حساسیت های تنفسی آنها برطرف شده است.

خاصیت ضد باکتریال:

فرش ها در زیر پای افراد هستند و بیشترین میکروب و آلودگی ها روی فرش ها می نشینند. بنابراین بهترین فرش فرشی است که کمترین جذب میکروب را داشته باشد. فرش های نانو پایین ترین جذب میکروب را دارد و تقریبا می توان گفت که کلا میکروبی جذب نمی کند. 

ضد رطوبت و لکه:

یکی دیگر از اتفاقاتی که برای همه ما رخ داده لک شدن فرش توسط مایعات است که فرش نانو این مشکل را نیز حل کرده. فرش های نانو به خاطر نخ خاصشان ضد رطوبت و لکه هستند.

ضد پرز:

یکی دیگر از مشکلاتی که فرش های معمولی دارند این است که هر از چند گاهی پرز روی آنها می نشیند که این چیز بسیار طبیعی است ولی باید آنها را هر بار تمیز کرد اما میزان پرزدهی در فرش های نانو به کمترین حد ممکن میرسد